Курс Комерційний директор

  • Online
  • Для опытных
  • Product Manager / Product Owner
Образовательный центр: Laba
Формат:Курс
Язык обучения:Ukrainian
Длительность обучения:7 недель
Начало курса:25.11.2025
Стоимость обучения:Уточняйте

Програма курсу

Комерційний департамент. Дослідження ринку для побудови стратегії

  • Функції та завдання комерційного департаменту
  • У чому полягають компетенції комерційного директора
  • Продакт-менеджмент - ключовий сервіс комерційного департаменту для продажів
  • PESTEL-аналіз ринку
  • Пошук та покупка даних про ринок: Nielsen, GfK, YouControl
  • SWOT-аналіз компанії та продукту

Практика №1: підберіть структуру комерційного департаменту (усередині продажів, маркетингу чи окремо + кількість людей та ролі) до різних типів компаній згідно з описом.

Практика №2: складіть SWOT-аналіз заданої компанії (+ обговорення).

Домашнє завдання: зробіть розгорнутий PESTEL-аналіз ринку, на якому працює ваша компанія.

Асортимент

  • Ролі в асортиментному портфелі: матриця BCG, ABC-аналіз, роздрібний асортимент
  • Глибина та ширина асортименту
  • Розширення асортименту та оцінювання доцільності
  • "Довгий хвіст" в онлайн-магазинах: переваги та недоліки
  • Практичні кейси щодо ролей наявного роздрібного асортименту

Домашнє завдання: розподіліть товари своєї компанії згідно з квадрантами матриці BCG. Зробіть АВС-аналіз або розділіть асортимент з огляду на ролі роздрібного асортименту. Зробіть висновки з обох аналізів.

Ціноутворення

  • "Палиця цінності" - основа для ціноутворення
  • Фактори для визначення WTS: собівартість та витрати, ризики
  • Промоакції: відсоток продажів у промо та глибина знижки
  • Що таке промоспіраль і як з неї вийти
  • Фактори для визначення WTP: сервіс, платоспроможність, ціни конкурентів
  • Маржа та націнка
  • Як сформувати прайсліст (чекліст)

Практика: обговоріть кейси у групах щодо змін цін, а саме: зростання курсу для імпортних товарів, промоспіраль, ключовий партнер вимагає збільшення маржі, обмеження постачання конкурентів, конкурент підіймає ціни, конкурент опускає ціни, піднялася ціна на основний інгредієнт ключового товару.

Домашнє завдання: порахуйте юніт-економіку для SKU №1, медіанного та найнижчого за чистими продажами у вашому асортименті. Зробіть висновки з обрахувань.

Роль комерційного директора в операційному відділі

  • Інтегрована система планування продажів та операцій (IS&OP)
  • Алгоритм визначення цільових запасів
  • Прогнозування продажів: 50/50, 80/20
  • Цільова аудиторія та сегментування покупців

Роль комерційного директора в роботі маркетинг-відділу

  • Розуміння клієнтів: brand health tracking, візити додому, shop-alongs, фокус-групи
  • Воронка продажів та як нею управляти
  • Розроблення маркетингових інструментів згідно з етапами воронки: знання, зваження, перевага, покупка

Домашнє завдання: оберіть маркетингові інструменти для різних етапів воронки та способи оцінити ефективність (+ обговорення).

Найкращі практики B2C

  • B2C-напрям: високомаржинальні продажі та побудова знання бренду
  • Відмінність В2C- і В2B-клієнтів
  • Побудова лояльності B2C-клієнтів через сервіс

Взаємодія комерційного департаменту та відділу продажів у B2B

  • Цикл гуртових B2B-продажів: пошук, переговори, закриття, утримання
  • Зважена та нумерична дистрибуція для побудови "фізичної доступності"
  • Розроблення комерційних умов
  • Контроль використання торговельного та промобюджету

Практика: індивідуально порахуйте нумеричну та зважену дистрибуції, поділіться в чаті (а далі викладач для всіх покаже кроки розрахунку).

Домашнє завдання: розробіть стандартні комерційні умови для нового B2B-партнера у вашому бізнесі. Прорахуйте різницю у відсотках між різними елементами, простоті й вигоді для компанії та для клієнта.

IT-інструменти для продажів

  • ERP, CMS, або Як нам позбутися 1С?
  • CRM-система для побудови бази лояльних клієнтів. Airtable
  • Штучний інтелект у продажах для підвищення особистої продуктивності
  • Кейси зі збільшення продажів завдяки використанню інноваційних інструментів

Практика: у ChatGPT (або аналогічному інструменті) створіть 5 варіантів якісних "клеймів" для ключового продукту. Поділіться найкращим (+ обговорення).

Домашнє завдання: знайдіть принаймні 1 функцію в ERP/CMS або іншій системі у своїй компанії, що не використовується, а мала б. Підготуйте та зніміть на відео 2-хвилинний elevator pitch для топменеджменту щодо того, аби почати використовувати цю функцію.

Ухвалення рішень на основі даних. Дашбординг

  • Ключові метрики бізнесу: продажі, прибуток, кеш + кількість клієнтів, замовлення, частка ринку тощо
  • Візуалізуємо дані в дашбордах: Power BI, Tableau, Qlik, Excel
  • Детальна аналітика для ухвалення рішення

Практика: попрацюйте із заданим кейсом та розподіліть дані для дашбордингу за такими критеріями: потрібні щоденно та щомісяця, можуть бути потрібні у майбутньому, взагалі не потрібні (+ обговорення).

Домашнє завдання: розробіть схематичний дашборд для свого бізнесу (конкретної ролі в конкретній компанії). Рекомендуємо використовувати Microsoft Visio або Google Drawings.

Фінанси та бюджетування

  • Фінансові звіти, з якими працює комерційний директор: P&L, Cash Flow, балансовий звіт
  • Аналіз прибутковості бізнесу
  • Як скласти та презентувати річний бюджет компанії
  • Ризики та можливості в річному бюджеті

Практика: складіть P&L із компонентів, розставивши їх на правильні місця та порахувавши результати, яких не дістає. На основі отриманих даних визначте, у чому криється проблема.

Відкриття нової точки продажів або департаменту

  • Фінансовий прогноз: як оцінювати додаткові продажі та витрати
  • Канібалізація: чи варто враховувати та яким чином
  • Типи витрат: постійні, перемінні, витрати на основні засоби та решта
  • Оцінювання ROI, або Коли окупиться нова точка чи департамент
  • Управління ризиками

Групове домашнє завдання: разом з іншими студентами прорахуйте дані в заданих кейсах та визначте, коли окупиться нова точка. Розробіть план дій та презентуйте навчальній групі.

Побудова комерційної стратегії

  • Як побудувати комерційну стратегію згідно з цілями компанії
  • OGSM як формат стратегії: визначення показників для оцінювання успішності стратегії
  • Перетворення стратегії на конкретні дії. SMART-критерії

Практика: складіть список KPI для оцінювання реалізації стратегії (+ обговорення).

Практика: презентація кейсів з відкриття нових торгівельних точок. Частина 1

  • Презентація топменеджменту
  • Як прив'язати інвестиції до стратегії компанії
  • Практика управління ризиками

Практика: презентація кейсів з відкриття нових торгівельних точок. Частина 2

  • Презентація топменеджменту
  • Як прив'язати інвестиції до стратегії компанії
  • Практика управління ризиками

Реалізація комерційної стратегії, ефективна комунікація та узгодження дій у компанії

  • Отримання бай-ін від організації: взаємодія з продажами, маркетингом, логістикою. Узгодження цілей
  • Управління змінами
  • Техніки впливу: push, pull, move away
  • Моніторинг реалізації стратегії та внесення коригувань
  • "Єдина версія правди" як інструмент ефективного спілкування

Домашнє завдання: напишіть листа з "єдиною версією правди" щодо роботи компанії у попередньому місяці, використовуючи ті дані, які доступні. Конфіденційні дані замініть на ХХХ.

Особливості курсу

  • Практика під час занять
  • Групові/індивідуальні домашні завдання
  • Особистий фідбек викладача
  • Додаткові матеріали, що залишаються назавжди

Викладачі курсу

  • Артем Сокольський - Генеральний директор Miele в Україні
  • Віталій Верещагін - General Manager at Caparol Україна
  • Шахін Мусаєв - Co-founder & CEO Pampik

Категории курса

Читайте нас в Telegram, чтобы не пропустить анонсы новых курсов.

Похожие курсы

Учебный центр
Choice31
Формат
Online
Начало обучения
Будь-який момент
Длительность
-
Уровень
Для опытных
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
уточняйте
Учебный центр
CASES-Креативна Практика
Формат
Online
Начало обучения
Будь-який момент
Длительность
1 недель
Уровень
Для начинающих
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
2 500 UAH за курс
Учебный центр
Е5
Формат
Online
Начало обучения
04.10.2025
Длительность
1 месяцев
Уровень
Для опытных
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
25 900 UAH за курс
Учебный центр
Hillel IT school
Формат
Online
Начало обучения
28.11.2024
Длительность
20 занятий
Уровень
Для начинающих, Для опытных
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
11 500 UAH за курс