Курс Проджект-менеджмент у геймдеві

  • Online
  • Для опытных
  • Gamedev / Unity / Game Design, Project Manager
Образовательный центр: SKVOT
Формат:Курс
Язык обучения:Ukrainian
Длительность обучения:25 занятий
Начало курса:28.07.2025
Стоимость обучения:Уточняйте

На курсі з проджект-менеджменту розберешся, як влаштована робота ігрових студій: від перших ідей - до релізу гри. Зануришся в індустрію, вивчиш ролі в команді, основи геймдизайну та життєвий цикл ігрового проєкту.

Програма курсу

Модуль 1. Вступ до індустрії та ролі ПМ

Огляд ігрової індустрії

  • Типи студій: AAA, інді, мобільні, консольні
  • Сучасні тренди: F2P-моделі, гейміфікація, гібридні жанри
  • Основні ролі в команді: продюсери, дизайнери, інженери, художники
  • Тренажерка: знайди приклади 3 студій різного типу (AAA, інді, мобільна), коротко опиши, які ігри вони створюють

Роль проджект-менеджера в геймдеві

  • Відмінності між ПМ, продюсером і продакт-оунером
  • Основні функції ПМ залежно від типу студії
  • Зони відповідальності та очікування

Модуль 2. Геймдизайн і ПМ

Класифікація ігор та Core game loop

  • Класифікація за платформами, жанрами, ігровими циклами
  • Роль основного геймплейного циклу в плануванні
  • Як геймплей впливає на обсяг і пріоритетність
  • ДЗ: вибери гру (бажано в яку вже грав) і коротко опиши її основний ігровий цикл

Ігрові системи та механіки

  • Відмінності між системами, фічами та механіками
  • Визначення MVP, критичний шлях
  • Scope creep і як йому запобігти
  • ДЗ: назви 3 механіки гри з 1-го ДЗ та поясни, яка з них є найважливішою для ігрового процесу

Модуль 3. Ролі та команда

Основні ролі в розробці гри

  • Детальний розбір: геймдизайн, левел-дизайн, UI/UX, інженерія, QA, продюсинг
  • Як ПМ взаємодіє з кожною дисципліною
  • Таблиця: функції та навички по ролях

Формування ефективної команди

  • Види структур команд: функціональні, кросфункціональні, поділені на фічі
  • Онбординг, менторство, внутрішня культура
  • Комунікаційні підходи у великих і малих командах

Модуль 4. Життєвий цикл продукту

Етапи розробки гри

  • Pre-production, vertical slice, FPP, alpha, beta, release
  • Роль milestone review у прийнятті рішень
  • Ризики на кожному етапі
  • ДЗ:
    • Візьми уявну гру (над нею далі ти працюватимеш) і створи схему з 5-7 людей та розподіли ролі в команді
    • Опиши коротко, що буде відбуватися на кожному з етапів (від pre-production до релізу)

Макродизайн, WBS і оцінка обсягу робіт

  • Створення та підтримка макродизайну
  • Методи оцінки часу: expert judgement, bottom-up, analogy
  • Planning fallacy та як її уникати
  • Тренажерка: придумай короткий опис гри з попереднього ДЗ та склади список з 5–10 основних фіч

Модуль 5. Методології та планування

Моделі життєвого циклу проєкту

  • Predictive (waterfall), iterative, incremental, adaptive
  • Rolling wave planning та гібридні підходи
  • Як обрати підхід залежно від стадії проєкту
  • ДЗ: продовжуй працювати над своєю грою, опиши, яка модель життєвого циклу (Waterfall, Agile/Scrum, Iterative, Incremental, Adaptive, гібридна тощо) найкраще підійде саме для твого проєкту, обґрунтуй свій вибір

Agile, Scrum, Kanban у геймдеві

  • Scrum: ролі, спринти, backlog grooming, retrospectives
  • Kanban: WIP-ліміти, безперервне вдосконалення
  • Порівняння: коли й що краще застосовувати

Командна симуляція проєкту

  • Ролі в команді, створення концепту, планування
  • FPP, перше рев'ю, зміни до MVP

Інструменти планування та візуалізації

  • Jira: epic/story/task/sub-task, backlog, burndown chart
  • Gantt-діаграма: залежності, критичний шлях, resource planning
  • Інтеграція з Confluence, Notion, Trello
  • ДЗ:
    • Знайди приклад Gantt-діаграми або беклогу в інтернеті й коротко опиши, що зрозуміло з візуалізації
    • Створи власну Gantt-діаграму для планування розробки твоєї гри

Практика в Jira та Agile-спринт симуляція

  • Створення backlog, визначення epic/story/tasks
  • Grooming, estimation, assignment
  • Sprint planning, щоденні стендапи, review/retro
  • Velocity аналіз, управління боргом

Таск-трекери та документація

  • Jira: структурування проєкту, time logging, roadmap
  • Confluence: проєктна база знань
  • Jira hygiene: правила підтримки структури беклогу
  • ДЗ: опиши один Jira-тикет, пов'язаний з поточним етапом розробки твоєї гри з назвою задачі, описом та оцінкою часу

Управління змінами та ризиками

  • Моделі управління змінами: change control board, impact matrix
  • Ризик-менеджмент: qualitative vs quantitative, mitigation
  • Комунікація змін у команді
  • ДЗ: опиши 2 ризики, які можуть виникнути на проєкті, і запропонуй способи, як їх уникнути

Модуль 6. Комунікація і темп роботи

Фідбек як інструмент розвитку

  • Техніки фідбеку: Sandwich, I like / I wish / What if…
  • Проведення внутрішніх review та external milestone презентацій
  • Конструктивна критика без конфліктів

Work-life balance та антивигорання

  • Ознаки вигорання: як виявити й запобігти
  • Структурований підхід до навантаження
  • Як ПМ може бути прикладом здорового ритму

Tone of Voice і листування

  • Slack, пошта, коментарі в тасках - практики комунікації
  • Tone of voice документації та репортів
  • Коли краще говорити, а не писати
  • Тренажерка: напиши приклад повідомлення для команди в Slack із проханням оновити статус завдання

Конфлікти й кризові ситуації

  • Джерела конфліктів у продакшені
  • Моделі розв'язання (interest-based negotiation, NVC)
  • Емоційний інтелект у ролі ПМ
  • Тренажерка: обери з кейсів ситуацію конфлікту в команді та запропонуй варіант її розв'язання

Воркшоп з фідбеку та конфліктів

  • Складні ситуації з практики
  • Рольові ігри: "креатив проти технічних", "клієнт проти команди"

Презентація проєкту й рекомендації

  • Демонстрація roadmap і ключових рішень
  • Взаємний фідбек та індивідуальний план розвитку
  • ДЗ: створи свій roadmap для вигаданої гри, над якою працюєш протягом курсу

Модуль 7. Бізнес-контекст

Економіка ігор

  • Бюджети, команди, фінансування (Kickstarter, publisher deals)
  • Моделі монетизації: premium, F2P, hybrid
  • KPI для AAA та F2P (ARPU, DAU, retention, LTV)

Робота з паблішерами та партнерами

  • Що таке pitch і vertical slice
  • Очікування паблішера та як ними управляти
  • Контракти, milestone approval, scope negotiation

Модуль 8. Інструменти й скіли ПМ

Кар'єра ПМ у геймдеві

  • Інтерв'ю, CV, test task: чого очікувати
  • Як поводитись у перший день
  • Шлях розвитку: ПМ → Senior PM → продюсер/лід → delivery manager
  • ДЗ: виконай тестове завдання

Аналіз плану студентів

  • Демо фінального проєкту або roadmap своєї гри / симульованого проєкту
  • Зворотний зв'язок від викладача + групи
  • SWOT-аналіз своїх навичок як ПМ
  • Постановка цілей: "Що я вивчу/зроблю за 3 місяці після курсу?"

Після курсу:

  • Розумієш, як працюють ігрові студії, чим відрізняються жанри, ролі та життєвий цикл гри. Налагоджуєш взаємодію в команді, вмієш давати фідбек і розв'язувати конфлікти. Впевнено координуєш процеси й тримаєш проєкт у дедлайнах без втрат у якості
  • Орієнтуєшся в Agile, Scrum і Kanban, обираєш підхід під завдання. Працюєш з Jira, Confluence та Gantt-діаграмами. Розбираєшся в основних типах документації та складаєш роадмап проєкту. Будуєш систему, яка тримає темп
  • Визначаєш MVP та критичний шлях, аналізуєш ризики й тримаєш під контролем scope. Трекаєш та аналізуєш результати проєкту. Вмієш адаптуватися до змін, комунікувати з паблішерами та враховувати бізнес-цілі в плануванні

Особливості курсу

  • Допомога ментора
  • Практика
  • Сертифікат про проходження курсу
  • Домашні завдання
  • Пробне тестове завдання

Викладачі курсу

Гліб Белов - Project Manager at Gunzilla Games

Читайте нас в Telegram, чтобы не пропустить анонсы новых курсов.

Похожие курсы

Учебный центр
Robot Dreams
Формат
Online
Начало обучения
21.10.2025
Длительность
32 занятий
Уровень
Для начинающих
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
уточняйте
Учебный центр
SKVOT
Формат
Online
Начало обучения
14.01.2025
Длительность
12 занятий
Уровень
Для начинающих, Для опытных
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
уточняйте
Учебный центр
Robocode
Формат
Online
Начало обучения
Дата формується
Длительность
30 месяцев
Уровень
Для детей
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
уточняйте
Учебный центр
Stfalcon Academy
Формат
Online
Начало обучения
Будь-який момент
Длительность
48 занятий
Уровень
Для детей
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
уточняйте