Курс Інвестиції в бізнес
- Online
- Для початківців, Для досвідчених
- Product Manager / Product Owner
Навчальний центр: | Laba |
---|---|
Формат: | Курс |
Мова викладання: | Ukrainian |
Тривалість навчання: | 7 тижнів |
Початок курсу: | 18.11.2024 |
Вартість навчання: | Уточнюйте |
Дізнаєтесь, як обрати ідею та розробити проєкт, на який чекає ринок: від аналізу ринку до соцмереж продукту. Зрозумієте, як прокачати свій проєкт, команду та pitch deck, щоби привернути нові інвестиції. Розберетесь у фінансових та юридичних нюансах стартапу.
Програма курсу
Пошук та оцінювання ідеї для стартапу, на який чекає ринок
- Розбираємо, чим насправді є стартап
- Як сформувати ідею стартапу, що "вистрелить"
- Чому успішна реалізація важливіша за ідею
- Це вже десь було: "кладовище" стартапів з "новими" ідеями
- Як оцінити й затвердити ідею
- Відбір та валідація життєздатних ідей
- Як проводити інтерв'ю з користувачами для розуміння їхніх потреб
- Як оцінювати результати й робити висновки під час пошуку ідей
- Що таке pivot і для чого він потрібен
Практика: проводимо спільний брейншторм для пошуку ідей. 10 студентів за бажанням представляють одним реченням ідею стартапу, що розв'язує проблему, з якою вони особисто стикаються або яка їм не байдужа. Інші студенти в цей час діляться в чаті додатковими рішеннями. Обговорюють ідеї разом із викладачем.
Аналізуємо ринок
- Аналізуємо ринок: як і навіщо + інструменти AI в допомогу
- Що таке TAM (Total Addressable Market), SAM (Serviceable Available Market), SOM (Serviceable Obtainable Market)
- Чому потрібно використовувати методи TAM/SAM/SOM, навіть якщо ви не додаватимете ці цифри до pitch deck
- Для чого доводити інвестору, що ринок досить великий і головне - зростає
- Визначаємо цільову аудиторію стартапу/бізнесу
- Чому для інвесторів важливо побачити аналіз конкурентів вашої ідеї/продукту
- Що таке GTM і чому Go-To-Market Strategy важлива для інвесторів
- Вчимося розробляти ефективну Go-To-Market Strategy
Практика: визначаємо точки болю клієнтів. Протягом 5 хвилин студенти в парах обмірковують, які болі існують у клієнтів заданого продукту. Визначають 1 точку болю й те, як стартап вирішуватиме її.
Робота над продуктом
- PMF (Product-Market Fit) як ключовий показник для інвесторів
- Чому спеціалісти UI/UX Design стали так потрібні для роботи над продуктом
- Розбір бізнес-моделей: Razor blade, Affiliate, Subscription, Freemium, Marketplace, Retail, Manufacturing тощо
- Business Model Canvas і як з нею працювати
- Lean-підхід: що це та для чого він потрібен
- Що таке Prototype, PoC (Proof of Concept)
- MVP (Minimum viable product): що це та для чого він потрібен
Все, що треба знати про фінанси у стартапі
- Фінанси в продукті: фінансові метрики стартапів, growth rate, burn rate, runway, break-even, overheads тощо
- Unit Economics: що це таке і для чого вона потрібна
- Як розрахувати Unit Economics
- Ключові фінансові метрики: LTV, CAC, MRR / ARR, Churn, NPS, DAU / MAU, GMV / Revenue, CMGR тощо
Команда
- Ідеальна команда для стартапу: на що звертають увагу інвестори
- Як показати інвестору, що команда здатна досягти запланованих результатів
- Що треба знати про team-product-fit та team-market-fit
- Як залучати таланти та прощатися з токсичними людьми
- Принципи ефективного управління командою та чим відомий Ернест Шеклтон
Маркетинг та особистий бренд
- Як побудувати потужний особистий бренд фаундера
- Маркетингові стратегії розвитку проєкту та особистого бренду + інструменти AI
- Бренд продукту та його зв'язок з брендом фаундерів
- Маркетингові компоненти проєкту, які аналізують інвестори
- Вартість та ефективність маркетингу в сучасних реаліях
- Канали виходу на ринок стартапу та особистого бренду фаундера
- Соцмережі продукту і фаундера
Типи інвестицій та раунди фінансування
- Типи інвестицій і як вони працюють: інкубатори, бізнес-ангели, венчурні інвестиції, банки, інвестфонди
- Стадії фінансування: Pre-Seed, Seed, Series A, Series B тощо
- Як визначати вартість бізнесу
- Коли варто підіймати наступний раунд
- Стадії виходу, злиття та поглинання
- Розбираємо кейси стартапів про виходи на різні ринки
Пошук інвесторів
- Пошук "свого" інвестора та інвестори, на яких не варто витрачати час
- Хто найімовірніше стане вашими першими інвесторами
- Як сформувати список потенційних інвесторів
- Що потрібно знати про потенційного інвестора
- Де шукати інформацію про інвесторів
- Мотивація та психологія інвесторів
- Поширені причини відмов інвесторів у 2023 році
- Як ефективно розпочати комунікацію на старті інвестиційного процесу
Практика: залучаємо перші інвестиції. Студенти працюють у парах: за 5 хвилин спробують заохотити свого партнера (який буде в ролі друга/родича/знайомого) стати одним з перших інвесторів для стартапу.
Взаємодія з інвесторами
- Регулярність комунікації з інвесторами
- Що робити, коли інвестор не відповідає
- Навіщо інформувати інвесторів про помилки та неприємності
- Чи варто просити інвесторів про допомогу
- Звітність і відповідальність за комунікації з інвесторами
- Помилки під час взаємодії з інвесторами та як їх уникати
Pitch Deck
- Види пітчингу: для читання, презентація, elevator pitch
- Принципи ефективного pitch deck
- Pitch: ціль + формат + зміст
- Основні елементи якісного пітчингу
- Як інвестори дивляться pitch deck
- Розбір типових помилок під час пітчингу
- Приклади pitch deck десятирічної давнини та pitch, що спрацює сьогодні
- Правила вдалого пітчингу
Практика: розробляємо elevator pitch на 40 секунд. Викладач розповість про основні особливості пітчу, а охочі студенти зможуть презентувати elevator pitch для свого стартапу. Практика без підготовки, тому викладач поділиться фідбеком після кожного виступу.
Юридичні аспекти інвестицій
- Що таке investable project, або як підготувати компанію до залучення інвестицій
- Де найкраще заснувати компанію: швидкість, вартість, прийнятність для інвесторів, податки тощо
- Що таке cap table та як правильно розділити акції між фаундерами
- Юридичні аспекти укладання угод та зростання компанії: Compliance, IP, GDPR, SEC тощо
Інвестиції в бізнес після перемоги
- Шляхи розвитку бізнесу після війни
- Як залучати іноземних інвесторів
- Як і для чого залучати партнера / стратегічного інвестора до свого бізнесу
- Загальна Q&A-сесія за всіма темами курсу
Онлайн-воркшоп: пітчинг
Студенти презентують pitch deck свого проєкту та отримують фідбек від викладача.
Після курсу ви:
- Знаєте, як оцінювати, затверджувати та валідувати ідеї
- Готуєте вдалі pitch deck для читання і презентації проєкту
- Вмієте формувати Prototype, PoC, MVP проєкту та розробляєте Go-To-Market Strategy
- Залучаєте потенційних інвесторів та будуєте ефективну комунікацію
Особливості курсу
- Підтримка протягом курсу
- Персоналізований фідбек
- Матеріали курсу лишаються назавжди
- Нетворкінг з колегами
- Домашні завдання
Викладачі курсу
Михайло Меркулов - Founding Partner Green Recovery Fund I
Категорії курсу
Читайте нас в Telegram, щоб не пропустити анонси нових курсів.