Курс Управління проєктами на базі PMBOK7
- Online
- Для досвідчених
- Project Manager
![]() |
|
Навчальний центр: | Світ Сучасної Освіти |
---|---|
Формат: | Курс |
Мова викладання: | Ukrainian |
Тривалість навчання: | 24 годин |
Початок курсу: | 11.11.2025 |
Вартість навчання: | 21 250 UAH за курс |
Програма курсу
Модуль 1
Вступ. Що таке проєкти та проєктне управління
- Визначення проекту
- Відмінність проєктної та операційної діяльності
- PMI - міжнародна професійна некомерційна асоціація керівників проєктів
- Структура PMI PMBOK 7th Edition
- Стандарт керування проєктами PMBOK 7th Edition
- Що таке принципи керування проєктами
Система створення цінності
- Створення цінності: яку роль відіграють проєкти в системі, що створює цінність для організації та зацікавлених сторін
- Ув'язування цілей проєктів зі стратегічними цілями організації
- Організація системи управління проєктами як системи управління підтримують систему створення цінності
- Вартість та цінність професійного управління проєктами
- Функціонал управління проєктами: які функції необхідні для успішної реалізації проєктів
- Середовище, в якому реалізуються проєкти: внутрішні та зовнішні чинники, що впливають на реалізацію проєктів та створення цінності
- Виконання проєктів у різних організаційних структурах компанії - функціональної, матричної, проєктної
- Взаємозв'язок управління продуктом та проєктом: як взаємопов'язані між собою портфелі, програми, проєкти та продукти
Принципи управління проєктом
- Відповідальне управління (Stewardship)
- Взаємозв'язок керівництва проєктами (project management) та відповідального управління (project stewardship)
- Якості, властиві відповідальному управлінню: чесність, турбота, надійність, здатність задовольняти потреби зацікавлених сторін проєкту
- Важливість розуміння фінансових, соціальних, технічних умов, поінформованості щодо навколишнього середовища
- Сприятливе робоче середовище для команди проєкту
- Культура проєктної команди всередині корпоративної організаційної культури
- Досягнення синергетичного ефекту за рахунок різноманітності знань, навичок та досвіду членів команди проєкту
- Ефективне залучення зацікавлених сторін
- Вплив зацікавлених сторін на проєкти, ефективність та результати
- Служить інтереси зацікавлених сторін через залучення до роботи проєктної команди
- Проактивне залучення зацікавлених сторін є ключовим фактором збільшення цінності, що створюється проєктом
- Зосередження на цінностях проєкту
- Створення цінності організації - кінцевий індикатор успіху проєкту
- Постійна оцінка та адаптація проєкту для максимізації його цінності
- Системне мислення
- Проєкт, як система
- Системний підхід реалізації проєкту
- Лідерська поведінка
- Чотири аспекти лідерства в управлінні проєктами
- Ситуаційне лідерство
- Розуміння відмінностей у мотивації членів команди проєкту
- Етика учасників проєкту
- Адаптація підходів до реалізації проєкту
- Важливість адаптації підходів до унікального контексту проєкту
- Адаптація лише на рівні організації
- Адаптація лише на рівні проєкту
- Безперервне вдосконалення
- Системний підхід до якості
- Роль якості у успіху проєкту
- Відповідність очікуванням заінтересованих сторона проєкту
- Вбудовування якості в процеси та результати
- Зниження невизначеності у проєктах із зростаючою складністю (Navigate complexity)
- Області проєкту, найбільш уразливі при зростаючій складності
- Розпізнавання та зниження впливу складності на результати проєкту
- Управління складністю у мегапроєктах
- Оптимізація реагування на ризики
- Вплив ризиків на результати проєкту
- Безперервний пошук можливостей та виявлення загроз
- Фокусування на можливостях та загрозах, що безпосередньо впливають на результати проєктів
- Баланс між стратегіями реагування на ризики та цінністю, що створюється проєктом
- Адаптивність та стійкість
- Як встояти у "VUCA" світі
- Гнучкість та адаптивність
- Стійкість до негативних факторів зовнішнього та внутрішнього бізнес-середовища
- Управління змінами
- Неминуча і необхідність змін
- Структурний підхід до змін
- Робота з опором змін
Модуль 2
Введення в домени виконання проєкту
- Структура Інструкції PMBOK 7th Edition
- Що таке сфери виконання (домени) проєктів
- Моделі, методи, артефакти проєкту
- Стандарт PM Guide
- Лінійка сертифікацій PM Expert
Знайомство з доменами виконання
- Домен "Команда". Визначення та опис результатів керування в домені
- Домен "Зацікавлені сторони". Визначення та опис результатів керування в домені
- Домен "Підхід до розробки та життєвий цикл". Визначення та опис результатів керування в домені
- "Налаштування" домену. Визначення та опис результатів керування в домені
- Домен "Планування". Визначення та опис результатів керування в домені
- Домен "Робота проєкту". Визначення та опис результатів керування в домені
- Домен "Вимірювання". Визначення та опис результатів керування в домені
- Домен "Невизначеність". Визначення та опис результатів керування в домені
Модуль 3
Практичний кейс "Розбір польотів" чи чому провалився проєкт?
Командна ділова гра на практичне відпрацювання матеріалу, вивченого самостійно в дистанційному форматі. Сценарій кейсу побудований ролі дотримання/порушення принципів реалізації проєктів у досягненні успіху чи його провалі. Учасники гри аналізують кейс у форматі сесії з вилучення уроків проєкту ("lessons learned"), виявляють причини неуспіху проєкту та пропонують можливі вирішення виявлених проблем.
Створення високоефективної команди
- Команда домену
- Управління командою та лідерство
- Централізоване та децентралізоване управління
- Розвиток команди
- Побудова високоефективної команди
- Домен зацікавлені сторони
- Ідентифікація зацікавлених сторін проєкту
- Розуміння їх запитів та потреб
- Аналіз кожного учасника
- Пріоритизація та перегляд пріоритетів
- Залучення із використанням різних каналів комунікації
- Моніторинг залученості та задоволеності зацікавлених сторін
Модуль 4
Початок проєкту
- Домен підхід до розробки та життєвий цикл
- Ритмічність постачання
- Підхід до розробки продукту проєкту: предиктивний, гібридний, гнучкий
- Причини вибору підходу до розробки
- Життєвий цикл та фази проєкту
- Синхронізація ритмічності постачання, підходу до розробки та життєвого циклу проєкту
- Налаштування домену
- Цінність результатів проєкту
- Поставлені результати: вимоги, зміст, "мета, що рухається" завершення проєкту
- Якість: вартість якості та вартість змін
- Неоптимальні результати
- Домен планування
- Огляд підходів до планування
- Змінні планування: постачання, оцінка, розклад, бюджет
- Склад та структура команди проєкту
- Комунікації
- Фізичні ресурси
- Закупівлі
- Облік впливу змін
- Метрики
- Взаємопов'язування елементів планування
Модуль 5
Реалізація проєкту
- Домен робота проєкту
- Процеси керування проєктом
- Балансування конкуруючих обмежень
- Підтримка роботи проєктної команди
- Комунікації та залучення
- Управління фізичними ресурсами
- Робота із закупівлями
- Моніторинг змін та доповнень до змісту
- Постійне навчання під час уроків проєкту
- Домен вимірювання
- Презентація інформації про проєкт:
- "контрольна панель" (dashboard)
- "випромінювачі" інформації (information radiators)
- візуалізація контрольних точок
- "Пастки" вимірів
- Аналіз та ідентифікація причин проблем
- Зростання та покращення
- Презентація інформації про проєкт:
- Визначення ефективних показників КРІ, OKR
- Що вимірювати:
- показники результатів
- постачання
- базова результативність
- ресурси
- бізнес-цінність
- зацікавлені сторони
- прогнози
- Що вимірювати:
- Домен невизначеність
- Проєкти у "VUCA" світі
- Загальна невизначеність
- Неясність
- Складність:
- складність системи
- переосмислення
- складність процесів
- Мінливість
- Ризики:
- загрози
- можливості
- запасний план
- резерви
- перегляд ризиків
- Адаптація методології до контексту проєкту
- Для чого потрібно адаптувати методологію
- Що потрібно адаптувати?
- Процес адаптації
- Адаптація за областями виконання (доменами) проєкту
Після курсу ви зможете
- Застосовувати навички успішного управління на будь-якому етапі проєкту: від планування до отримання фінального результату та завершення
- Досягати цілей проєкту без помилок, навіть якщо проєкт складний, умови максимально невизначені
- Створити команду та побудувати комунікації з людьми так, щоб діяти злагоджено та продуктивно
- Застосовувати інструменти підвищення ефективності роботи: скорочення термінів проєктів, управління змінами та ризиками
- Користуватися різними методами управління та виділяти особливості кожного, а саме водоспадного, agile та гібридного
- Підготуватися до іспиту на ступінь PME та підтвердити кваліфікацію професіонала у сфері управління проєктами
Особливості курсу
- Допомога ментора
- Практика
- Сертифікат про проходження курсу
Категорії курсу
Читайте нас в Telegram, щоб не пропустити анонси нових курсів.