Курс ZBrush

  • Online
  • Для початківців
  • 3D Modeling / 3D Artist / 3D Designer
Навчальний центр: ArtCraft
Формат:Курс
Мова викладання:Ukrainian
Тривалість навчання:9 тижнів
Початок курсу:15.07.2025
Вартість навчання:13 060 UAH за курс

Тут ти добре опануєш програму ZBrush, а саме дізнаєшся, який інструмент для чого краще підходить, як налаштувати свою робочу область чи як оптимізувати модель, використовуючи dynamesh та ретопологію в ZBrush. Також навчишся створювати розгортки, фіналізувати й візуалізувати модель за допомогою наявного в ZBrush інструментарію. А ще знатимеш, як працювати з різними формами, спираючись на професійні підходи до створення моделі, і як покращувати та прискорювати роботу.

Програма курсу

Вступна лекція: базові інструменти скульптингу, організація робочого процесу, експорт

  • Інтерфейс та перехід в режим скульптингу, додавання об'єкта в сцену
  • Пензлі для скульптингу, принцип їх роботи та методи використання
  • Основи роботи із сабтулами, їх організація
  • Функція маскування та розгладжування, методи їх використання під час скульптингу
  • Основи роботи із полігональною сіткою за допомогою DynaMesh та SculptrisPro
  • Трансформація об'єктів. Базові функції Gizmo, принцип роботи симетрії і віддзеркалення об'єктів
  • Експорт моделі та базова візуалізація
  • Бонусний відеоматеріал зі Speedsculpting від викладача

Додатковий розбір інструментів скульптингу, інструменти нарізання, робота з полігрупами, маніпуляції з об'єктом у сцені

  • Підготовка до скульптингу, налаштування робочого середовища
  • Створення основи майбутньої моделі за допомогою базових пензлів, прийомів маскування і функції DynoMesh
  • Розбір пензлів для нарізання об'єкта категорії Clip, Crease, Knife, Select, Slice та Trim
  • Поєднання та розділення сабтулів, їх організація
  • Введення в роботу з полігрупами, базові прийоми
  • Маніпуляції за допомогою Gizmo 3D та TrnsposeLine
  • Робота з отворами за допомогою Boolean
  • Розбір опцій FreezeSubdivision та Dividе, уточнення деталей та шліфування нашої моделі
  • Додаткові матеріали: методи створення персоналізованих налаштувань робочої області
  • А ще цього тижня ти особисто познайомишся з ментором під час вебінару
  • ДЗ: створити максимально пропрацьований бюст персонажа. Стилістика та напрям тематики повністю довільні й залежать від твоїх уподобань

Блокінг за модельним листом та налаштування пензлів

  • Початок робити з проєктом, загальна теорія про модельний лист і його особливості, принципи відмалювання модельного листа і роботи з ним
  • Імпорт модельного листа в робоче середовище ZBrush, створення із нього тристоронньої "комірки" за допомогою палітри Draw, що буде нашим орієнтиром під час скульптингу
  • Блокінг моделі, організація процесу, нюанси і тонкощі
  • Створення основних типів пензлів та альфи для них, комбінації налаштувань розділів Brush та Stroke в роботі з пензлями на прикладі створення декількох елементів
  • Додаткові матеріали: основи роботи із Zsphere, альтернативний метод швидкого створення каркаса моделі за допомогою Zsphere і конвертація результату в геометрію
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: створити власний модельний лист або вибрати вже готовий, який підходить для роботи в 3D-проєктах і зробити базовий блокінг твого майбутнього персонажа

Ретопологія низько та високодеталізованих моделей. Особливості й тонкощі

  • Загальна теорія ретопології, різновиди й критерії топологічної сітки і її вплив роботу з моделлю
  • Інструмент Zremesher для перерахунку топологічної сітки, алгоритми й принципи його роботи, розбір функцій і налаштування під ту чи іншу модель
  • Опція Divide для додавання Subdivision lvls до моделі
  • Ретопологія на прикладі низькодеталізованої моделі шляхом перерахунку сітки Zremesher до low poly стану + Divide і шліфування результату
  • Ретопологія на прикладі високодеталізованої моделі шляхом створення її low poly дублікату і перенесенням на дублікат деталізації оригіналу за допомогою функції Project + Divide
  • Розбір нюансів ретопології та основних складнощів у роботі
  • Розділ PanelLoops у роботі з полігрупами й для додавання товщини до односторонніх поверхонь
  • Огляд плагінів ZBrush і прийомів із ними
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: перейти від dynamesh-ескізу до якіснішої топології за допомогою розглянутих на занятті прийомів та технічних зв'язок. Зробити ретопологію сабтулів моделі одним із показаних методів залежно від ступеня деталізації елемента

Техніки та підходи у створенні Hard Surface в ZBrush. Огляд та використання плагінів

  • Загальна теорія про hard surface і роботу із ним у середовищі ZBrush
  • Hard Surface скульптинг. Розбір основних прийомів, пензлів, зв'язок з маскуванням і полігрупами для отримання твердотілових форм
  • Додаткові прийоми для роботи із Hard Surface, зв'язки функцій Dynamesh з полігрупами, створення Hard Surface альф і їх редагування у Photoshop, робота з пензлем Morph і палітрою Morph Target
  • Техніка ShadowBox для швидкого створення об'єкта методом отримання геометрії з намальованого силуету в тривимірному просторі
  • Створення Hard Surface ескізу на прикладі футуристичного жилета за допомогою комбінацій SliceCurve, Zremesher, Subdivision lvls та PanelLoops
  • Поглиблений розбір LiveBoolean для створення отворів на прикладі скульптингу молота
  • Додатковий прийом ретопології за допомогою ZSphere, конвертація намальованої топологої в реальну геометрію
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: пропрацювати усі елементи hard surface використовуючи будь-які з показаних на лекції технік. У наступних лекціях ми покажемо нові прийоми, які доповнять набір цих технік, що передбачає збереження етапів розроблення й можливість отримання ще якіснішого результату

ZModeler. Про інструмент та методи використання в роботі з органічними та неорганічними об'єктами. Dynamic Subdivision та палітри MicroPoly, NanoMesh i MicroMesh

  • ZModeler: про інструмент, логіку використання, створення простої фігури для зручного початку роботи та гарячі клавіші
  • ZModeler: основний його функціонал для роботи зі складовими полігону dot/edge/face, прийоми, техніки та комбінації з раніше пройденим функціоналом, а також додаткові зв'язки
  • Створення елементу одягу - шолома за допомогою зв'язок ZModeler + ZRemesher
  • Розбір функціоналу Dynamic Subdivision і його підпалітри MicroPoly, а також розбір інструменту NanoMesh і функції MicroMesh
  • Імпровізація на прикладі створення простої моделі чашки з її подальшим експортом в інший софт за допомогою функції GoZ
  • Додаткові матеріали: інструмент Spotlight і його можливості для поліпшення робочого процесу
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: проаналізувати модель і елементи в комбінації з раніше вивченими техніками та функціями ZModeler. Оптимізувати і вдосконалити елементи моделі (де це є можливим/необхідним) або ж створити нові

Створення UV-Map та вкладка Surface для деталізації, прийоми та методи текстурування в комбінації із Photoshop. Палітра FiberMesh для волосся і дрібних деталей

  • Розбір основного набору пензлів для деталізації і їх налаштування для скульптингу поверхонь, створення векторних пензлів і безшовних 2,5D альф
  • Розділ Surface і його підпалітра Noise для оптимізованого створення деталізованої поверхні (шуму) по всьому об'єкту в комбінації з функціоналом розділу Layers, основні налаштування і прийоми
  • Створення NanoMesh brush із просто об'єкта, додатковий функціонал NanoMesh і розподіл форми по поверхні
  • UV-мапи, загальна теорія і їх використання у ZBrush
  • Розгортка об'єкта за допомогою плагіну UV master, його функції, принцип роботи й налаштування
  • Створення текстури на основі UV-мапи, її доопрацювання у Photoshop із подальшим імпортом на модель
  • Зв'язки та прийоми створення геометрії згідно з імпортованою текстурою за допомогою підпалітри Noise та функції Mask by Alpha
  • Fibermesh, основний функціонал інструменту, принцип роботи, налаштування і практика створення дрібних елементів на моделі
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: додати рельєф і дрібні деталі до проєкту. Покращити чи переробити елементи моделі; або створити тематичну подобу п'єдесталу чи діорами

Polypaint, про інструмент та методи використання в комбінації з Masking та підпалітрою noise. Додаткові прийоми та експорт текстур

  • Підготовка до роботи з PolyPaint, налаштування режиму колоризації на сабтулі, робота з пензлем Paint
  • Корисні прийоми і техніки, розбір розділів Masking та Polypaint, комбінації функцій та налаштувань розділів Masking, Polypaint, Surface (Noise) та Layers для оптимізованого методу колоризації сабтулу
  • Імпорт текстур, текстурування в комбінації з функціоналом Spotlight
  • Projection Master для створення текстур і геометрії на об'єкті в режимі 2,5D та розбір функціонала Stencil
  • Підготовка текстурних мап, перенесення деталей та кольорів і процедура подальшого експорту
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: використовуючи будь-які показані прийоми, "розмалювати" свого персонажа, його аксесуари та елементи оточення

Презентація моделі: методи позингу, створення та налаштування матеріалів, освітлення та рендер

  • Плагін TransposeMaster для позингу моделі, розбір стандартного транспозингу і транспозингу шляхом Zsphere rigging, нюанси й тонкощі процесу
  • Загальна теорія про колір і світло в роботі, базові налаштування камери та робота з ракурсом
  • Робота з матеріалами у ZBrush, розбір і налаштування матеріалів, основні функції, прийоми створення власних Matcap матеріалів у ZBrush в комбінації із Photoshop, а також розбір і налаштування Standard матеріалів
  • Огляд і налаштування світла та тіні в сцені, їх взаємодія з активним матеріалом
  • Ключові налаштування рендеру сцени, прийоми і зв'язки для вигідної презентації
  • Експорт RenderPass у Photoshop і доопрацювання фінального зображення
  • Додаткові матеріали: початок роботи з Keyshot
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: візуалізація курсового проєкту. Потрібно почати з позування та створення композиції, після чого плавно перейти до налаштування світла й матеріалів

Бонусна лекція: анатомія в скульптингу

  • Блокінг. Короткий огляд інтерфейсу та базових інструментів програми Blender. Блокінг майбутніх частин тіла
  • Базовий скульптинг. Первинний скульптинг моделі. Коригування пози фігури
  • Скульптинг обличчя. Начерк обличчя: створення очей, носа та рота. Поступова деталізація
  • Скульптинг торса. Промальовування видимих м'язів, кісток та суглобів спини, живота та грудей
  • Скульптинг рук. Пропрацювання рельєфу рук від плеча до кисті
  • Скульптинг ніг. Пропрацювання рельєфу ніг від таза до ступнів
  • Скульптинг кистей. Скульптинг пальців, нігтів та долонь людини
  • Моделювання та скульптинг вуха. Створення моделі вуха та його скульптинг
  • Доопрацювання портрета. Додавання фінальних штрихів на обличчі моделі

Дипломний проєкт

Ти отримаєш базовий (обов'язковий) набір вимог до диплома, який можна вдосконалити й ускладнити. Приклади:

  • Ти створюєш суперскульпт - базовий (обов'язковий) варіант диплома
  • Ти створюєш суперскульпт, який згодом можеш візуалізувати не тільки в ZBrush, а й в інших профільних пакетах із подальшим постобробленням у 2D-редакторі
  • Ти створюєш суперскульпт, який згодом можеш текстурувати будь-якими доступними інструментами з твого арсеналу
  • Ти створюєш суперскульпт, який згодом можеш текстурувати й візуалізувати не тільки в ZBrush, але й в інших профільних пакетах подальшим постобробленням у 2D-редакторі
  • Ти створюєш суперскульпт, який згодом можеш текстурувати, поставити у виразну позу (опція доступна тільки для досвідчених художників і скульпторів, які дизайнять персонажів) і візуалізувати зручним способом
  • Ти створюєш суперскульпт, який згодом можеш поставити у виразну позу (опція доступна тільки для досвідчених художників та скульпторів, які дизайнять персонажів) і візуалізувати зручним способом

Першочерговим і найважливішим є перший варіант - створення суперскульптури. Усі наступні шляхи можуть бути опціями для якіснішого показу в портфоліо. Дозволяється використання будь-яких додаткових інструментів у зв'язці з ключовим інструментом ZBrush. Твоє завдання - закріпити навички й знання, здобуті протягом курсу.

Особливості курсу

  • Допомога ментора
  • Практика
  • Власна LMS платформа
  • Зворотній зв'язок
  • Сертифікат про проходження курсу
  • Проєкт в портфоліо
  • Дипломний проєкт
  • Домашні завдання

Викладачі курсу

Артем Гусак - 3D modeling

Категорії курсу

Читайте нас в Telegram, щоб не пропустити анонси нових курсів.

Схожі курси

Навчальний центр
IT-Столиця
Формат
Online
Початок навчання
Будь-який момент
Тривалість
10 занять
Рівень
Для досвідчених
Мова навчання
Ukrainian
Вартість
5 800 UAH за курс
Навчальний центр
Cyber Kids
Формат
Online
Початок навчання
Дата формується
Тривалість
-
Рівень
Для дітей
Мова навчання
Ukrainian
Вартість
уточнюйте
Навчальний центр
CASES-Креативна Практика
Формат
Online
Початок навчання
Будь-який момент
Тривалість
-
Рівень
Для початківців
Мова навчання
Ukrainian
Вартість
1 490 UAH за курс
Навчальний центр
IT-Столиця
Формат
Online
Початок навчання
Будь-який момент
Тривалість
10 занять
Рівень
Для початківців
Мова навчання
Ukrainian
Вартість
5 800 UAH за курс