Курс ZBrush

  • Online
  • Для начинающих
  • 3D Modeling / 3D Artist / 3D Designer
Образовательный центр: ArtCraft
Формат:Курс
Язык обучения:Ukrainian
Длительность обучения:9 недель
Начало курса:15.07.2025
Стоимость обучения:13 060 UAH за курс

Тут ти добре опануєш програму ZBrush, а саме дізнаєшся, який інструмент для чого краще підходить, як налаштувати свою робочу область чи як оптимізувати модель, використовуючи dynamesh та ретопологію в ZBrush. Також навчишся створювати розгортки, фіналізувати й візуалізувати модель за допомогою наявного в ZBrush інструментарію. А ще знатимеш, як працювати з різними формами, спираючись на професійні підходи до створення моделі, і як покращувати та прискорювати роботу.

Програма курсу

Вступна лекція: базові інструменти скульптингу, організація робочого процесу, експорт

  • Інтерфейс та перехід в режим скульптингу, додавання об'єкта в сцену
  • Пензлі для скульптингу, принцип їх роботи та методи використання
  • Основи роботи із сабтулами, їх організація
  • Функція маскування та розгладжування, методи їх використання під час скульптингу
  • Основи роботи із полігональною сіткою за допомогою DynaMesh та SculptrisPro
  • Трансформація об'єктів. Базові функції Gizmo, принцип роботи симетрії і віддзеркалення об'єктів
  • Експорт моделі та базова візуалізація
  • Бонусний відеоматеріал зі Speedsculpting від викладача

Додатковий розбір інструментів скульптингу, інструменти нарізання, робота з полігрупами, маніпуляції з об'єктом у сцені

  • Підготовка до скульптингу, налаштування робочого середовища
  • Створення основи майбутньої моделі за допомогою базових пензлів, прийомів маскування і функції DynoMesh
  • Розбір пензлів для нарізання об'єкта категорії Clip, Crease, Knife, Select, Slice та Trim
  • Поєднання та розділення сабтулів, їх організація
  • Введення в роботу з полігрупами, базові прийоми
  • Маніпуляції за допомогою Gizmo 3D та TrnsposeLine
  • Робота з отворами за допомогою Boolean
  • Розбір опцій FreezeSubdivision та Dividе, уточнення деталей та шліфування нашої моделі
  • Додаткові матеріали: методи створення персоналізованих налаштувань робочої області
  • А ще цього тижня ти особисто познайомишся з ментором під час вебінару
  • ДЗ: створити максимально пропрацьований бюст персонажа. Стилістика та напрям тематики повністю довільні й залежать від твоїх уподобань

Блокінг за модельним листом та налаштування пензлів

  • Початок робити з проєктом, загальна теорія про модельний лист і його особливості, принципи відмалювання модельного листа і роботи з ним
  • Імпорт модельного листа в робоче середовище ZBrush, створення із нього тристоронньої "комірки" за допомогою палітри Draw, що буде нашим орієнтиром під час скульптингу
  • Блокінг моделі, організація процесу, нюанси і тонкощі
  • Створення основних типів пензлів та альфи для них, комбінації налаштувань розділів Brush та Stroke в роботі з пензлями на прикладі створення декількох елементів
  • Додаткові матеріали: основи роботи із Zsphere, альтернативний метод швидкого створення каркаса моделі за допомогою Zsphere і конвертація результату в геометрію
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: створити власний модельний лист або вибрати вже готовий, який підходить для роботи в 3D-проєктах і зробити базовий блокінг твого майбутнього персонажа

Ретопологія низько та високодеталізованих моделей. Особливості й тонкощі

  • Загальна теорія ретопології, різновиди й критерії топологічної сітки і її вплив роботу з моделлю
  • Інструмент Zremesher для перерахунку топологічної сітки, алгоритми й принципи його роботи, розбір функцій і налаштування під ту чи іншу модель
  • Опція Divide для додавання Subdivision lvls до моделі
  • Ретопологія на прикладі низькодеталізованої моделі шляхом перерахунку сітки Zremesher до low poly стану + Divide і шліфування результату
  • Ретопологія на прикладі високодеталізованої моделі шляхом створення її low poly дублікату і перенесенням на дублікат деталізації оригіналу за допомогою функції Project + Divide
  • Розбір нюансів ретопології та основних складнощів у роботі
  • Розділ PanelLoops у роботі з полігрупами й для додавання товщини до односторонніх поверхонь
  • Огляд плагінів ZBrush і прийомів із ними
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: перейти від dynamesh-ескізу до якіснішої топології за допомогою розглянутих на занятті прийомів та технічних зв'язок. Зробити ретопологію сабтулів моделі одним із показаних методів залежно від ступеня деталізації елемента

Техніки та підходи у створенні Hard Surface в ZBrush. Огляд та використання плагінів

  • Загальна теорія про hard surface і роботу із ним у середовищі ZBrush
  • Hard Surface скульптинг. Розбір основних прийомів, пензлів, зв'язок з маскуванням і полігрупами для отримання твердотілових форм
  • Додаткові прийоми для роботи із Hard Surface, зв'язки функцій Dynamesh з полігрупами, створення Hard Surface альф і їх редагування у Photoshop, робота з пензлем Morph і палітрою Morph Target
  • Техніка ShadowBox для швидкого створення об'єкта методом отримання геометрії з намальованого силуету в тривимірному просторі
  • Створення Hard Surface ескізу на прикладі футуристичного жилета за допомогою комбінацій SliceCurve, Zremesher, Subdivision lvls та PanelLoops
  • Поглиблений розбір LiveBoolean для створення отворів на прикладі скульптингу молота
  • Додатковий прийом ретопології за допомогою ZSphere, конвертація намальованої топологої в реальну геометрію
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: пропрацювати усі елементи hard surface використовуючи будь-які з показаних на лекції технік. У наступних лекціях ми покажемо нові прийоми, які доповнять набір цих технік, що передбачає збереження етапів розроблення й можливість отримання ще якіснішого результату

ZModeler. Про інструмент та методи використання в роботі з органічними та неорганічними об'єктами. Dynamic Subdivision та палітри MicroPoly, NanoMesh i MicroMesh

  • ZModeler: про інструмент, логіку використання, створення простої фігури для зручного початку роботи та гарячі клавіші
  • ZModeler: основний його функціонал для роботи зі складовими полігону dot/edge/face, прийоми, техніки та комбінації з раніше пройденим функціоналом, а також додаткові зв'язки
  • Створення елементу одягу - шолома за допомогою зв'язок ZModeler + ZRemesher
  • Розбір функціоналу Dynamic Subdivision і його підпалітри MicroPoly, а також розбір інструменту NanoMesh і функції MicroMesh
  • Імпровізація на прикладі створення простої моделі чашки з її подальшим експортом в інший софт за допомогою функції GoZ
  • Додаткові матеріали: інструмент Spotlight і його можливості для поліпшення робочого процесу
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: проаналізувати модель і елементи в комбінації з раніше вивченими техніками та функціями ZModeler. Оптимізувати і вдосконалити елементи моделі (де це є можливим/необхідним) або ж створити нові

Створення UV-Map та вкладка Surface для деталізації, прийоми та методи текстурування в комбінації із Photoshop. Палітра FiberMesh для волосся і дрібних деталей

  • Розбір основного набору пензлів для деталізації і їх налаштування для скульптингу поверхонь, створення векторних пензлів і безшовних 2,5D альф
  • Розділ Surface і його підпалітра Noise для оптимізованого створення деталізованої поверхні (шуму) по всьому об'єкту в комбінації з функціоналом розділу Layers, основні налаштування і прийоми
  • Створення NanoMesh brush із просто об'єкта, додатковий функціонал NanoMesh і розподіл форми по поверхні
  • UV-мапи, загальна теорія і їх використання у ZBrush
  • Розгортка об'єкта за допомогою плагіну UV master, його функції, принцип роботи й налаштування
  • Створення текстури на основі UV-мапи, її доопрацювання у Photoshop із подальшим імпортом на модель
  • Зв'язки та прийоми створення геометрії згідно з імпортованою текстурою за допомогою підпалітри Noise та функції Mask by Alpha
  • Fibermesh, основний функціонал інструменту, принцип роботи, налаштування і практика створення дрібних елементів на моделі
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: додати рельєф і дрібні деталі до проєкту. Покращити чи переробити елементи моделі; або створити тематичну подобу п'єдесталу чи діорами

Polypaint, про інструмент та методи використання в комбінації з Masking та підпалітрою noise. Додаткові прийоми та експорт текстур

  • Підготовка до роботи з PolyPaint, налаштування режиму колоризації на сабтулі, робота з пензлем Paint
  • Корисні прийоми і техніки, розбір розділів Masking та Polypaint, комбінації функцій та налаштувань розділів Masking, Polypaint, Surface (Noise) та Layers для оптимізованого методу колоризації сабтулу
  • Імпорт текстур, текстурування в комбінації з функціоналом Spotlight
  • Projection Master для створення текстур і геометрії на об'єкті в режимі 2,5D та розбір функціонала Stencil
  • Підготовка текстурних мап, перенесення деталей та кольорів і процедура подальшого експорту
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: використовуючи будь-які показані прийоми, "розмалювати" свого персонажа, його аксесуари та елементи оточення

Презентація моделі: методи позингу, створення та налаштування матеріалів, освітлення та рендер

  • Плагін TransposeMaster для позингу моделі, розбір стандартного транспозингу і транспозингу шляхом Zsphere rigging, нюанси й тонкощі процесу
  • Загальна теорія про колір і світло в роботі, базові налаштування камери та робота з ракурсом
  • Робота з матеріалами у ZBrush, розбір і налаштування матеріалів, основні функції, прийоми створення власних Matcap матеріалів у ZBrush в комбінації із Photoshop, а також розбір і налаштування Standard матеріалів
  • Огляд і налаштування світла та тіні в сцені, їх взаємодія з активним матеріалом
  • Ключові налаштування рендеру сцени, прийоми і зв'язки для вигідної презентації
  • Експорт RenderPass у Photoshop і доопрацювання фінального зображення
  • Додаткові матеріали: початок роботи з Keyshot
  • Вебінар-рев'ю за попередній тиждень
  • ДЗ: візуалізація курсового проєкту. Потрібно почати з позування та створення композиції, після чого плавно перейти до налаштування світла й матеріалів

Бонусна лекція: анатомія в скульптингу

  • Блокінг. Короткий огляд інтерфейсу та базових інструментів програми Blender. Блокінг майбутніх частин тіла
  • Базовий скульптинг. Первинний скульптинг моделі. Коригування пози фігури
  • Скульптинг обличчя. Начерк обличчя: створення очей, носа та рота. Поступова деталізація
  • Скульптинг торса. Промальовування видимих м'язів, кісток та суглобів спини, живота та грудей
  • Скульптинг рук. Пропрацювання рельєфу рук від плеча до кисті
  • Скульптинг ніг. Пропрацювання рельєфу ніг від таза до ступнів
  • Скульптинг кистей. Скульптинг пальців, нігтів та долонь людини
  • Моделювання та скульптинг вуха. Створення моделі вуха та його скульптинг
  • Доопрацювання портрета. Додавання фінальних штрихів на обличчі моделі

Дипломний проєкт

Ти отримаєш базовий (обов'язковий) набір вимог до диплома, який можна вдосконалити й ускладнити. Приклади:

  • Ти створюєш суперскульпт - базовий (обов'язковий) варіант диплома
  • Ти створюєш суперскульпт, який згодом можеш візуалізувати не тільки в ZBrush, а й в інших профільних пакетах із подальшим постобробленням у 2D-редакторі
  • Ти створюєш суперскульпт, який згодом можеш текстурувати будь-якими доступними інструментами з твого арсеналу
  • Ти створюєш суперскульпт, який згодом можеш текстурувати й візуалізувати не тільки в ZBrush, але й в інших профільних пакетах подальшим постобробленням у 2D-редакторі
  • Ти створюєш суперскульпт, який згодом можеш текстурувати, поставити у виразну позу (опція доступна тільки для досвідчених художників і скульпторів, які дизайнять персонажів) і візуалізувати зручним способом
  • Ти створюєш суперскульпт, який згодом можеш поставити у виразну позу (опція доступна тільки для досвідчених художників та скульпторів, які дизайнять персонажів) і візуалізувати зручним способом

Першочерговим і найважливішим є перший варіант - створення суперскульптури. Усі наступні шляхи можуть бути опціями для якіснішого показу в портфоліо. Дозволяється використання будь-яких додаткових інструментів у зв'язці з ключовим інструментом ZBrush. Твоє завдання - закріпити навички й знання, здобуті протягом курсу.

Особливості курсу

  • Допомога ментора
  • Практика
  • Власна LMS платформа
  • Зворотній зв'язок
  • Сертифікат про проходження курсу
  • Проєкт в портфоліо
  • Дипломний проєкт
  • Домашні завдання

Викладачі курсу

Артем Гусак - 3D modeling

Категории курса

Читайте нас в Telegram, чтобы не пропустить анонсы новых курсов.

Похожие курсы

Учебный центр
Levelup
Формат
Online
Начало обучения
31.10.2025
Длительность
24 недель
Уровень
Для начинающих
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
уточняйте
Учебный центр
SKVOT
Формат
Online
Начало обучения
05.12.2024
Длительность
20 занятий
Уровень
Для начинающих
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
уточняйте
Учебный центр
IT-Столица
Формат
Online
Начало обучения
Будь-який момент
Длительность
10 занятий
Уровень
Для опытных
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
5 800 UAH за курс
Учебный центр
Hillel IT school
Формат
Online
Начало обучения
07.10.2025
Длительность
32 занятий
Уровень
Для детей
Язык обучения
Ukrainian
Стоимость
10 000 UAH за курс