Курс Операційний менеджмент
- Online
- Для опытных
- Product Manager / Product Owner, Project Manager
![]() |
|
Образовательный центр: | Laba |
---|---|
Формат: | Курс |
Язык обучения: | Ukrainian |
Длительность обучения: | 7 недель |
Начало курса: | 23.01.2025 |
Стоимость обучения: | Уточняйте |
Навчіться оптимізувати операційні процеси, грамотно керувати ресурсами та систематично підвищувати ефективність виробництва товарів/послуг під менторством Артема Карпенка, експерта з 14+ роками досвіду операційного управління як стартапами, так і 20-річними компаніями.
Програма курсу
Завдання операційного менеджменту
- Основне завдання операційного менеджменту: поєднання попиту і пропозиції. Що це означає?
- Кейс Proxify. Як від операційного менеджменту залежав успіх компанії. Як зростала команда та які були помилки
- Навички, якими треба володіти для виконання ролі операційного менеджера
- Погляд на основні елементи управління операційним менеджментом
- Анонс фінального проєкту (мегазавдання). Брифінг
Практика: визначити департаменти компанії, що відповідають за поєднання попиту і пропозиції.
Домашнє завдання: заповнити форму для участі в групових завданнях та запропонувати свій кейс для фінального групового проєкту.
Управління ланцюжком створення цінності
- Ланцюг створення цінності на рівні компанії/процесу
- Основні метрики та характеристики: потік, швидкість потоку, час циклу, інвентар, місткість, утилізація, вузьке місце
- Вузьке місце: поточне та наступне
- Створення цінності на прикладі виробництва морозива
Практика: розглядаємо метрики на прикладі процесу рекрутингу.
Домашнє завдання:
- Зробити діаграму ланцюга створення цінності своєї компанії
- Представити основні характеристики процесу:
- інвентар
- швидкість потоку
- місткість
- Визначити, де є поточне та наступне обмеження в потоці
Система пріоритетів та структуроване розв'язання проблем
- Інструменти під час визначення системи пріоритетів
- Кейс: управління запасами в автобізнесі. АВС-аналіз
- Метод структурного розв'язання проблем
- Брифінг кейсу зі сфери виробництва (для домашнього завдання)
Практика: тренуємо визначення проблеми на кейсах студентів.
Домашнє завдання: кейс "Домашнє печиво". Студентів буде розбито на групи. Кейс описує умови виробництва в домашній пекарні печива для студентського кампусу за певних обмежень і залежностей у процесі. Завдання: побудувати оптимальний процес.
Якість в операційному менеджменті
- Визначення якості через призму продукту, процесу, споживання і вартості
- Варіативність як головне зло для операційних керівників
- Типи помилок. Як формувати гіпотези та класифікувати результати
- Відповідність специфікаціям. Індекс здатності процесу
Практика: гра "Симуляція проблем повторюваності". Команди виконують завдання, яке згенерує варіативність результатів: потрібно зімітувати проблеми повторюваності.
Домашнє завдання:
- Підготуватися до заняття №7
- Читання Explorers & Exploiters та кейсу Ideo
- Опис процесу інновацій з погляду операційного керівника
Аналіз бізнес-процесів у компанії
- Карта процесів: як скласти, типові помилки, приклади
- Аналітика: від реактивної до предикативної
- Типізація метрик: поділ на якісні/кількісні виміри та метрики процесу/результату
- Карта метрик як компонент опису ланцюга цінності
- Вплив метрик на операційну стратегію
Практика:
- Приклади карти метрик за департаментами з досвіду лектора
- Залучення аудиторії: лектор називає процес, аудиторія брейнштормить у чаті, які метрики потрібні
Домашнє завдання:
- Скласти карту метрик для свого департаменту
- Намалювати верхньорівневу карту процесів у своїй компанії
Роль ресурсів в операційному менеджменті
- Дебрифінг кейсу "Домашнє печиво"
- Визначення ресурсів у нашому управлінні. Чому це складно і чому ми не завжди розуміємо свої ресурси?
- Інструменти: бюджети, прогнози, моделі, діаграми, карти
- Як допомогти команді дотримуватися мети
- Важливість пріоритетності
Практика: учасники обмінюються знаннями: студенти розповідають, якими ресурсами керують і які інструменти використовують для їхнього розподілу.
Домашнє завдання:
- VRIO-аналіз: визначити ключові ресурси та здібності - і наскільки вони впливають на конкурентну позицію компанії
- Карта ресурсів: механізми планування. Намагаємося визначити сірі зони. Студент має перелічити наявні в управлінні компанії ресурси та те, які інструменти й ритуали використовуються для розподілу ресурсів. Дати оцінку, де все працює ідеально, а де й що саме потребує покращення
Підходи до вдосконалення та стимулювання інновацій
- Цикли вдосконалення. Як керувати еволюцією компанії
- Інструменти управління змінами: PDCA, DMAIC, 8D, Design Thinking, Lean, Theory of Constraints, TQM
- Управління гіпотезами - інструмент, який перетворює феєрверк на точну артилерію
- Інновації та стимулювання. Explorers & Exploiters. Чому інновація потребує переосмислення окремого процесу і людей
- Обговорення кейсу Ideo. Інновація як процес. Особливості та обмеження командної роботи під час створення нового
Домашнє завдання:
- Підготувати відповіді на запитання від лектора до кейсу Benihana
- Вивчити приклад операційної інновації та проаналізувати, які елементи створили для комерційного успіху проєкту
Антикризовий операційний менеджмент
- Чи достатньо ризик-менеджменту для планування кризи?
- Ризик-менеджмент 101
- Хто та як має фокусуватися на кризах?
- Кейс з автобізнесу про систему рахунків
- Які керівники потрібні для управління в кризовий час?
- Що очікувати від людей у кризових ситуаціях?
- Роль кризової комунікації
Практика:
- Скласти ризик-реєстр вашого підрозділу
- Дати оцінку ризиків за вірогідністю й впливом, проранжувати та визначити спосіб роботи з ризиком
Формування операційної стратегії
- Стратегія фокусування. Бізнес-приклади, переваги та недоліки сфокусованої стратегії
- Як обрати в компромісі: гнучкість - ефективність
- Роль і завдання стратегічного планування. Що потрібно мати перед тим, як почати будувати стратегію?
- Кейс: декомпозиція стратегічної цілі. Приклади з досвіду лектора
- Розподіл завдань у команді/командах. Дизайн системи контролю
- Збираємо всі компоненти попередніх сесій в одне ціле
Практика:
- Кейс Benihana
- Розбираємо з групою
- Розглянемо, які елементи учасники курсу змогли виявити після вивчення кейсу, а також поділимося спостереженнями та закріпимо слайдами з оглядом від лектора
Домашнє завдання: групове мегазавдання.
Операційний менеджмент у retail
- Планування запасів Newsvendor Model
- Управління системою постачання: глобалізація, склади, дистриб'ютори, час очікування
Практика: командна гра на розуміння взаємодії у ланцюжку постачання.
Домашнє завдання:
- Продовження мегазавдання
- Проміжні звіти
Операційний менеджмент в ІТ. Запрошений спікер - Іван Печерський
- Практика на занятті: які знання з модулів 1–9 не можна застосувати в розробці програмного забезпечення (ПЗ)
- Підходи до розробки ПЗ. SDLC - життєвий цикл ПЗ
- Управління інфраструктурою. CI/CD: неперервна інтеграція і розробка
- Управління якістю та реліз-менеджмент
- Операційні показники процесу розробки програмного забезпечення: Team Velocity, Release Burndown, Defects, Test Coverage
- Методи управління ресурсами в e-commerce та роль SLA
Операційний менеджмент у сфері сервісу та ресторанної справи. Запрошена спікерка - Оксана Хвальова
- Правила, стандарти документації, інструкції у сфері гостинності
- Використання стандартизованих документів у сфері гостинності
- Дотримання стандартів сервісу в закладі. Підвищення якості сервісу як плановий та постійний процес у закладі, що вже працює
- Ключові гравці команди закладу: підбір, контроль, мотивація
- Управління OPEX. Як працювати з орендодавцями для покращення фінпоказників закладу
Презентація групових завдань
Студенти презентують свої проєкти до домашнього завдання із заняття №8.
Особливості курсу
- Усе навчання в одному місці
- Сертифікат про проходження курсу
- Рік доступу до матеріалів
- Практичні домашні завдання
- Допомога ментора
- Завжди на зв'язку
- Запрошені спікери
Викладачі курсу
Артем Карпенко - 14+ років досвіду операційного управління
Категории курса
Читайте нас в Telegram, чтобы не пропустить анонсы новых курсов.